Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 5 miesiąc temu #354

  • elmer
  • elmer Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam

Jestem zainteresowany tym sterownikiem, ale najpierw muszę się dowiedzieć jak najwiecej na jego temat.
Chodzi mi o to czy ten sterownik pasuję także do moich potrzeb:
- silnik Mercedes o oznaczeniu M103.942 (rzędowy, sześciocylindrowy o poj. 2.6, głowica 12zaworowa)
- przepustnica pochodzi z innego auta czyli od silnika AAA (VR6) sterowana linką z wbudowanym TPSem i silnikiem krokowym.
- fabrycznie silnik ten jest obsługiwany przez wtrysk mechaniczny benzyny KE-Jetronic, który chcę całkowicie usunąć. Stąd pomysł na sterownik typu standalone.
- jest tam jedna cewka WN z której idzie jeden przewód WN do rozdzielacza zapłonu umieszczonego na głowicy (palec rozdzielacza mocowany do wałka rozrządu), moduł zapłonowy EZL.

Co oprócz EasyECU będę jeszcze potrzebował ? (listwe z wtryskami już zamontowałem na kolektorze dolotyowym, tak samo wspomnianą przepustnice, regulator ciśnienia na wszelki wypadek też mam) Nie wiem jak z tym zapłonem ? Jak z czujnikami położenia wału korbowego ? Jeden jest zamontowany na kole zamachowym. Koło zamachowe ma trzy wypusty. Drugi jakiś czujnik jest zamontowany na kołnierzu koła pasowego.
Wiem, że do strojenia potrzebował bedę także sondę szerokopasmową.

Czy wersja z obsługą silnika krokowego będzie mi potrzebna ?

Czy interfejs USB do komunikacji ze sterownikiem to jakiś kabelek z elektroniką czy sam przewód ?
Na popularnym portalu aukcyjnym jest do kupienia sterownik EasyECU w wersji komunikacji poprzez port szeregowy...

To jest moja pierwsza instalacja sterownika silnika stąd tyle pytań, które dla znawców mogą być śmieszne, ale szukałem już od pewnego czasu informacji... i trafiłem tutaj.

W innym temacie pytałem o wersję MICRO, ale tam otrzymałem odpowiedź, że MICRO nie da rady.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Rafał

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez elmer.

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #356

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Właśnie robię ten sam silnik tyle, że 3,0 na EE3+.
Potrzebujesz czujnika położenia wału i triggera, ja dołożyłem 60-2 z przodu na koło pasowe z tłumikiem drgań. Zleciłem wycięcie triggera wodą wg mojego rysunku, później tokarz spasował to do kupy. Mocowanie czujnika odgapiłem od turbobandit.com.
MOżna się też pokusić aby zmienić koło zamachowe na to z wersji 3,2 wtedy masz na nim fabryczny trigger 60-2. Ja później ta drogą pójdę, koło już mam ale narazie zostawiam fabryczny zapłon i musi zostać te koło z trzema wypustami.
Oryginalny silnik "krokowy" jest dwuprzewodowy, ale należy pamiętać, że gdy nie jest zasilany to jest częściowo otwarty i wtedy mamy wysokie jałowe obroty.
Listwa podchodzi od m104 3,2 ale to pewnie wiesz. Lecz ja u siebie mocno przerabiałem kolektor do tej listwy bo wtryski mam inne niż z m104 3,2 a nawet z wtryskami z m104 nie podobało mi się, że wtryski nie były odpowiednio głęboko osadzone. Po wyfrezowaniu kolektora i wytoczeniu tulejek dla wtrysków mam wtryski na odpowiedniej głębokości. Przepustnice zostawiłem oryginalną, dorobiłem adapter dla TPS Boscha, wymagało to dorobienia jeszcze aluminiowej podkładki o grubości 10mm między przepustnice a kolektor. Kolejna rzeźba to zrobienie flanszy na przepustnicę z której wychodzi króciec do krokowca i tulejka na czujnik temp. powietrza. Z wiązką było sporo roboty, ale to zalezy jakie masz auto, ja mam W126 II seria i wypruwałem absolutnie wszystko co pochodziło z KE-Jetronika. W pierwszej fazie zostawiam fabryczny zapłon a później wlecą fajkocewki. Unikam w tym momencie porblemu pt "nie działa z powodu paliwa czy zapłonu?"
Kolejny etap to będzie turbo, to przy okazji zrobiłem spływ oleju do miski i w misce mam wkrętkę w którą mam wkręcony czujnik temp. oleju. A w podstawie filtra oleju mam też wyprowadzone zasilanie turbiny w olej.
Za tę wiadomość podziękował(a): elmer

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #357

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 495
  • Otrzymane podziękowania: 62
Oress wszystko wyjaśnił. Dodam od siebie, że ciekawą opcją może być zastosowanie triggera tego typu:


Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie montowane w miejsce rozdzielacza zapłonu. Chętnie bym zamówił kilka kompletów, gdyby znaleźli się chętni. Link do sklepu.
Za tę wiadomość podziękował(a): elmer

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Kucza.

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #358

  • elmer
  • elmer Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
oress:
- jaki czujnik wału polecasz zastosować ?
- trigger 60-2, hmm nie siedze w temacie jak to wygląda i gdzie coś takiego można zdobyć ?

Koło zamachowe od M104 mówisz ma ten trigger 60-2, tylko seryjny EZL nie będzie na nim działać. Zaś przy zakupie EasyECU muszę się zdecydować czy chcę obsługę silnika krokowego czy więcej niż cztery wyjścia na cewki ? Którą opcję sterownika wybrać, aby móc obsługiwać silnik krokowy (przepustnica z VR6) oraz w przyszłości gdybym był już na wyższym poziomie wiedzy i doświadczenia zastosować sześć cewek ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez elmer.

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #359

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 495
  • Otrzymane podziękowania: 62
Przepustnica z VRa nie ma zapewne silnika krokowego tylko silnik DC. EasyEcu w tej chwili nie obsługuje tego typu regulacji wolnych obrotów. Chcąc zastosować EasyEcu będziesz musiał zastosować zawór wolnych obrotów typu elektromagnetycznego (np. taki jak seryjnie jest w tym silniku). Wtedy możesz brać wersję z ośmioma kanałami zapłonowymi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #360

  • elmer
  • elmer Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Właśnie teraz doczytałem w Internecie, że w tej przepustnicy jest silnik prądu stałego (DC). Czy jest możliwość wykorzystania tego silnika do sterowania biegiem jałowym oczywiście poprzez zastosowanie dodatkowego układu ?
Wg mojego rozumowania regulacja elektromagnetyczna działa na zasadzie zero lub jeden, zawór otwarty lub zamknięty. Gdyby tak zastosować jakieś rozwiązanie, które umożliwi ruch silniczka regulacji biegu jałowego we wspomnianej przepustnicy na stałym poziomie tak jak to robi z zaworem elektromagnetycznym ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena