Wiem, że był podobny temat poruszany, ale w temacie EE2.
Chciałbym zebrać wszystko jeszcze raz w jednym miejscu ze wskazaniem na EE3+.
Poniżej lista moich życzeń co do rozwoju funkcji według moich priorytetów.
Prosiłbym Kuczę o skomentowanie w taki sposób każdego z punktu, czy jest to w ogóle możliwe do zrealizowania ze względu na ograniczenia sprzętowe i ewentualną trudność softwearową.
Propozycje innych oczywiście mile widziane.
1) Korekcja atmosferyczna w algorytmie Alpha-N. Czyli MAP sensor w atmosferze, procesor dokouje możliwie dużej ilości pomiarów ciśnienia w ciągu np. 1 sekundy, liczy średnią i tą wartość traktuje jako pojedynczy pomiar, który jest uwzględniany w algorytmie do wyliczenia dawki paliwa.
2) Ignition retard by gear shift.
Do wyboru zamiast wejścia LC - Podaję sygnał ze sterownika automatycznej skrzyni. Na czas trwania tego sygnału zmieniany jest kąt wyprzedzenia zapłonu, w celu chwilowego obnizenia mocy i momemntu silnika aby
skrzynia nie szarpała przy zmianie biegów.
Najlepszym rozwiązaniem byłaby dodatkowa mapa zapłonu aktywowana sygnałem z tego wejścia.
Lub najprościej podanie wartośći jaką należy odjąć od bazowej z mapy na czas trwania sygnału.
Wiem, że można to obecnie wykonać na drugim przełączanym zestawie map, ale jest mi on potrzebny do LPG
3) Tabela korekt IDLE vs Vbat i IDle vs IAT
4) Możliwość zmiany wyjścia boost valve tak aby działało jak drugie wyjście parametryczne, konfigurowane tak samo jak to pierwsze.
5) Uruchomienie w EcuProg wskazań dla dodatkowego czujnika temperatury, wejscie NTP.
6) Kolejna do wyboru możliwość zmiany wejścia LC na konfigurowalne wejście, na które podany sygnał, spowoduje zwiększenie otwarcia zaworu wolnych obrotów o wpisaną liczbę kroków. Akurat w moim przypadku gdy mam automatyczną skrzynię, stoję w korku z nogą na hamulcu, jest wrzucone D i obroty już spadły o ponad 100 i jeszcze uruchomi się sprężarka klimatyzacji to obroty drastycznie spadają i regulator PID w IDLE nie radzi z tym sobie. Wielokrotnie w fabrycznych ECU spotyka się takie rozwiązanie właśnie dla kompresora klimatyzacji powodujące wzrost wolnych obrotów. Dla mnie było by to zbawienne. Bo zaczynam już myśleć o wpięciu w obwód silniczka wolnych obrotów jakiegoś rezystora w szereg, którego bym mostkował gdy uruchomi się sprężarka klimy.
7) Osobne tablice dwel time dla cewek, osobna dla IDLE i RUNNING,
Multi Display / OttoDroid - Kontrolka Check Engine, lub wyświetlany jakiś alarm w razie trwałego uszkodzenia któregoś z czujników lub wyjście poza zadany w tabeli zakres, najlepiej z podanym numerem błędu dotyczącym odpowiedniego czujnika.
9) Czujnik położenia wałka, jest dla niego wejście, ale czy w ogóle jest sens aby go stosować bo i tak nie ma pełnej sekwencji paliwa, a pełna sekwencja zapłonu bez paliwa to bezzsens. Może by to wejście wykorzystać do innych celów, np. kolejne wejście parametryczne.
10) Chwilowe wskazanie zużycia paliwa w L/100km (w przypadku skonfigurowania czujnika pomiaru prędkości) i dla IDLE w L/h
11) Programowa korekta kąta położenia punktu TDC dla konfiguracji triggera. Taki ptaent ma np. Megasquirt, bardzo praktyczne bo w domowo-garażowych warunkach nie jest łatwo idealnie zsynchronizować położenie czujnika położenia wału z trigerem dla TDC.
12) Tak z ciekawości, czy wyjścia odpowiednio np. IGN1 i Coil1 są sterowane z tego samego portu procesora? Czy są jakoś że sobą połączone elektrycznie. Mam na myśli czy np. wyjście Coil1 to wyjście IGN1 tylko za końcówką mocy? Czy zadziała zapłon gdy w silniku r4 damy np dwie fajki aktywne podłączone pod IGN1 i IGN2, oraz dwie pasywne pod Coil3 i Coil4. Specjalnie tak przemieszałem fajki żeby nie działały jednocześnie tylko aktywne lub pasywne. Zmierzam do tego czy w przyszłości w miarę rozwoju softu można by niewykorzystane wyjścia zapłonowe wykorzystać do czegoś innego, np. zwielokrotnić ilość wyjść parametrycznych, nawet gdyby to były tylko wyjścia stricte sygnałowe bez możliwości wysterowania np. przekaźnika, ale transoptora czy tranzystora już tak. Przydało by się, bo osobiście potrzebowałbym 5 wyjść parametrycznych żeby ECU było dla mnie idealne.