Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

EasyEcu 3 - pytania 8 lata 2 tygodni temu #655

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 495
  • Otrzymane podziękowania: 62
Może się tak dziać kiedy brakuje wydajności komputera, na którym działa EcuProg. Jest dostępny tryb Low performance na pierwszym oknie programu. Zmniejsza on częstotliwość zapisu parametrów. Generalnie nie ważne ile zaznaczysz parametrów to i tak logowane są wszystkie dostępne. Mniejsze zapotrzebowanie na procesor jest też gdy staniesz na logerze i naciśniesz + na klawiaturze, powiększy się wtedy skala wyświetlania na osi czasu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 8 lata 2 tygodni temu #656

  • voytec
  • voytec Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 53
  • Otrzymane podziękowania: 1
Dzieki za info, a co z knock sensorem ? Jest możliwość w jakiś sposób wykluczyć uszkodzenie sterownika ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 8 lata 2 tygodni temu #662

  • kogutos
  • kogutos Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 45
  • Otrzymane podziękowania: 0
Kucza, masz jakieś wskazówki co do ustawień jak pobudzić krokowca 0 280 140 516 do współpracy żeby podbijał na zimno bo na razie to kuleje na 500obr przy temperaturach CLT ok. 5st. Próbowałem zgodnie z instrukcją -kiepsko,próbowałem potem dołącząć PID,Integral i feedback-nie ma zbyt dużej reakcji na żadne przesuwania suwaków. Jest ciężko cokolwiek ustawiać bo silnik momentalnie łapie temperaturę i obroty się stabilizują.
Może masz jakieś ustawienia tego zaworu z jakiś projektów,które zadziałały przy niskich temperaturach? Może mógłbys coś podrzucić na screen-shotach.
Najlepiej pracuje na takich ustawieniach powyżej 20st stopni cieczy( na zimno,przy obecnych temperaturach CLT pokazuje ok.10-12stopni).
Teraz zrobiłem próbę i walnąłem mu między 5 a 20 maksymalny krok. Odpalił i wpadł od razu na 1400obr,zacząłem go stabilizować krokami na 1100obr i za chwilę zgasł.Odpaliłem i znowu kulał na 500-600obr. Nic tutaj się kupy nie trzyma. Czyli przy maks. kroku zawór się otworzył nieźle i potem jak wszedł na krok przy 35stopniach nagle/za szybko się przymknął i zdusił silnik. Jeśli dobrze kombinuję to ,którym parametrem/ami próbować ograniczyć nagłe przymknięcie zaworu? Nie mogę tak oddać auta bo jak przyjdą mrozy to będzie kaszana.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez kogutos.

EasyEcu 3 - pytania 8 lata 2 tygodni temu #663

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 495
  • Otrzymane podziękowania: 62
Tak masz ustawione jak na tym zrzucie ekranu? Czemu dla zimnego silnika w Idle reference table masz zera? Cała tabela musi być wypełniona i to jeszcze z lewej większe wartości, a z prawej mniejsze. Przy wyzerowanych wartościach regulatora (te wszystkie nastawy z prawej strony) robisz tak w Idle reference table aby silnik w miarę miał obroty takie jak chcesz. Algorytm się wtedy nie wtrąca, sam ręcznie regulujesz całą tablicą referencyjną. Zrobiłeś tak?

Pamiętaj też o zapłonach z głównej mapy zapłonu. W rejonie wolnych obrotów należy ustawić zapłon taki aby silnik pracował w okolicy największego możliwego przy tych obrotach momentu obrotowego. Zwykle 10-18st.

Wrzucę jakieś ustawienia, ale to nie są dla tego zaworu, który masz.

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Kucza.

EasyEcu 3 - pytania 8 lata 2 tygodni temu #664

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Podepnę się do spawy jałowych obrotów ....

Kucza , czy jest szansa aby w kolejnej wersji softu uzależnić dodatkowo otwarcie zaworu od temp. powietrza? np. tabela ze wzrostem otwarcia o zadany procent (w odniesieniu do tabeli impulsów) od temperatury powietrza w dolocie.


Przykładowa sytuacja (lato-jesień):
- Silnik zagrzany, jałowe wyregulowane na 850 rpm, jazda w trase, tem. powietrza 14C.
- Trasa się kończy, staję w korku temp. powietrza rośnie do 40C, jałowe spadają do 750, AFR wzrasta i jest lipa. W tej sytuacji jak podreguluję jałowe znów do 850 rpm , chwilowo jest OK, do momentu aż znów rusze w trasę, temp. powietrza spadnie np. do 14C, zatrzymuję się i dopóki temp pow. nie wzrośnie jak poprzednio w korku mam 1100 rpm.

a teraz gdy zimniej się zrobiło to przy tych samych ustawieniach jałowe dużo za wysokie, ale ...
lepiej odpala przy CRANKING z fabrycznie otwartym zaworem na 20% gdy zawór nie jest zasilany.
Wcześniej też był pomysł aby w fazie CRANKING móc zwiększać wstępne otarcie z zależności od temp. powietrza, bo tego brakuje do szczęścia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 8 lata 1 tydzień temu #666

  • oldtimer2000
  • oldtimer2000 Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 14
  • Otrzymane podziękowania: 0
Staje na pierwszym oknie,zaznaczam projekt,podświetla się na niebiesko,klikam na esxport project to desktop,pojawia się okno export to desktop succesful i na pulpicie nic mi się nie pojawia,nie mogę namierzyć pliku.Próba na dwóch laptopach ,szukanie po nazwie projektu i nic,pliku nie widzę ?
Nadal mam EcuProg 3.3.1 o ile to coś zmienia w temacie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oldtimer2000.
Zasilane przez Forum Kunena