Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 7 miesiąc temu #1264

  • wujek
  • wujek Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 32
  • Otrzymane podziękowania: 0

tom cio napisał: Co do wskazań sondy 4.9 w ee3 to jednak jest wina ee lub sondy 4.9. Świeżo po strojeniu mojego venta u Ciebie Przemku, podpinaliśmy własnie ową LC1 na której był strojony Gacekk, i wyniki LC1 pokrywały się z Twoją sondą, a ta w ee cały czas zaniża afr o 2-3 (mam 11.4 przy końcu obrotów, ee pokazuje 8.6-8.8). Co więcej tą lc1 wkręcaliśmy u mnie i zaraz za turbo i na końcu wydechu - wskazania te same.


I tak jest też u mnie. Chyba, że nie wszystkie 4,9 wskazują tak samo? Ja używam tych z volvo d5: 0258017043 / 0258017107.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez wujek.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 7 miesiąc temu #1265

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 495
  • Otrzymane podziękowania: 62
Siema. Badamy temat, przedstawię wyniki pomiarów, które ostatnio wykonaliśmy. Do testów użyty został kontroler LC-1 z prawie nową sondą (30h pracy) oraz EE3+ w takiej wersji sprzętowej jaka jest obecnie w produkcji. Na zielono zaznaczyłem zakres, gdzie wyniki pokrywają się z LC-1 lub różnią się nie więcej niż o 0.1 AFR. Można zauważyć, że w zakresie 11-15AFR wyniki się pokrywają. Zwykle jest to zakres użyteczny czy to dla aut N/A czy turbo. Trochę większe różnice są dla bardzo niskich i bardzo wysokich AFRów.

W testach do EE podłączane były trzy sondy Bosch LSU4.9, te które mamy w ofercie. Jednak wyniki powinny być takie same dla każdych sond Bosch LSU4.9.

Lambda 1 - sonda używana około 250h
Lambda 2 - sonda nowa
Lambda 3 - sonda używana około 20h

Takie same testy przeprowadzimy na kilku egzemplarzach EE, żeby sprawdzić wpływ tolerancji wykonania elementów w EE. Po wszystkim poprawimy dokładność na krańcach zakresu, tak aby pokrywały się z LC-1. Wtedy też przedstawimy Wam rozwiązanie poprawiające dokładność (prawdopodobnie programowe).

Do wyjaśnienia pozostały jeszcze tak duże różnice w pomiarze, jak niektórzy z Was piszę. Do tej pory nie udało nam się tego wywołać, ale drążymy temat.

Plik załącznika:

Nazwa pliku: LC-1vsEE3+.pdf
Wielkość pliku:390 KB
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Kucza.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 7 miesiąc temu #1266

  • wujek
  • wujek Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 32
  • Otrzymane podziękowania: 0
To ja jeszcze spróbuję zamienić sondy miejscami :) czyli tą od kontrolera na ee i odwrotnie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 7 miesiąc temu #1267

  • Gacekk
  • Gacekk Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 78
  • Otrzymane podziękowania: 4
Taki margines błędu jak u ciebie to bym machnął ręką i nikomu d... Nie zwracał. Jedna dziesiąta w tą czy tamtą raczej nic nie zmienia w zasadzie. Po świętach postaram się od kolegi sondę staga z kontrolerem wpiąć i obie zlogowac.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 7 miesiąc temu #1268

  • luckash
  • luckash Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 69
  • Otrzymane podziękowania: 10
A temperatura w wydechu czy para wodna lub inne gazy mogą wpływać na różnicę w pomiarach?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 7 miesiąc temu #1269

  • tom cio
  • tom cio Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 14
  • Otrzymane podziękowania: 0
Łukasz - twoja LC1 obojętnie czy wkręcona u mnie za turbo czy na końcu pokazuje dobrze, ta 4.9 u mnie czasami zaskoczy i pokaże prawdę na niskich obciążeniach, ale jak tylko dostanie w palnik to świruje. Sondę mam z 15cm za turbo umieszczoną pod kątem około 60*.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena