Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

MAP sensor 6 lata 10 miesiąc temu #1586

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Drgawki są tylko na jałowych, później z zapłonem nie ma najmniejszych problemów.
Prąd cewek mam ustawiony na tą niższą wartość, ale sprawdzę na większym prądzie.
Świece nówki i też już podmieniałem na inne też nowe.
Spróbuję zmniejszyć przerwę na świecach.

Korekta otwarcia zaworu po IAT liniowa sprawdzi się tylko do 40C, powyżej już jest bardzo stromo do góry, więc jeśli miało by być to zrobione porządnie to wymagana tabela i z mojej strony proszę o takie rozwiązanie.
Tak jak jak ma to np. zrealizowane Megasquirt , czyli do wszystkich korekt tabele charakterystyk.
IDLE vs Vbat. wystarcza liniowo jak teraz jest na sztywno.


Skoro już wiem że wyjścia IGN i COIL to osobne porty procesora, to czy jest szansa aby na wyjściach IGN zrobić dodatkowe wyjścia parametryczne? Nie musi być w oficjalnym sofcie, ale mogło by być na sztywno w indywidualnym firmware. Da radę?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

MAP sensor 6 lata 10 miesiąc temu #1590

  • Gacekk
  • Gacekk Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 78
  • Otrzymane podziękowania: 4
WItam. Może nic nie da w temacie, ale powiem :) Jak starałem śie trzymac blisko stechiometrycznej mieszanki, to motor po zagrzaniu przebierał na wolnych, coś ala wypadanie zapłonu, systematyczne pukanie w wydech i drgawki silnika. Teraz trzymam afr 12,8-13,2 i chodzi równiutko. Wtryski w dwóch bankach połączone.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

MAP sensor 6 lata 10 miesiąc temu #1591

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Z AFR już było kombinowane na wszystkie sposoby.
Ale na 99% mam już winowajcę. Za kilka dni upewnię się na 100%.

Mianowicie:
Jak miałem fajkocewek VAG to według datasheet powinny współpracować ze świecami o rezystancji 1kOhm, a ja dałem takie które miały 5kOhm bo wszędzie w ibternetach piszą, że to nie ma znaczenia a i też świece z ciepłotą dla mojego silnika i rezystancją 1kOhm to koszt około 50zł/1szt. A tych o rez 5kOkm kilkanaście zł. W tym przypadku zmiana prądu cewki na większy nic nie wnosi bo cewki aktywne.

I teraz gdy mam cewki pasywne, które powinny mieć przewody o rezystancji 1kOhm i świece bez rezystora, ale przewody mam o rezystancji 2kOhm. Zwiększenie prądu cewki spowodowało, że drgawek prawie nie ma, tzn jest jedną, dwie na minutę. Ale co dziwne gdy znów zmniejszyłem prąd cewki to drgawek też już nie było.
Aktualnie jeżdżę na wyższym prądzie cewki i jest OK.

Na dniach będę miał przewody zrobione na zamówienie o rezystancji 1kOhm takie jakie powinny być do tych cewek pasywnych , to będę mógł sprawdzić na 100%

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

MAP sensor 6 lata 10 miesiąc temu #1592

  • kogutos
  • kogutos Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 45
  • Otrzymane podziękowania: 0
EE+ nie może mieć zamontowanych ani świec bez oporu ani kabli WN bez oporu. Jedno i drugie powoduje "sianie" w elektronice.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

MAP sensor 6 lata 10 miesiąc temu #1593

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14

Po zmianie przewodów zapłonowych z 2kOhm na 1kOhm jest b.dobrze, drgawek nie ma
Ale nie miałem laptopa ze sobą to nic więcej powiedzieć nie mogę, ale IAT na oko 50C był.
Na razie testuję na wyższym prądzie cewek, ale sprawdzę też na niższym. I później wrzucę jakieś logi z pracy przy różnych prądach cewek.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.
Zasilane przez Forum Kunena