Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

Boost settings a sterowanie bypass kompresora 6 lata 11 miesiąc temu #1524

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Czyli mając TPS podłączony do EE3 i do elektronicznej przepustnicy robiącej za bypass, da się zrobić tak, że przy zamkniętej przepustnicy silnika (np. jałowe obroty) bypass będzie otwarty na max, a przy otwartej przepustnicy w 20% bypass będzie całkowicie zamknięty, mogąc płynnie otwierać/zamykać bypass a nie tylko w skrajnych położeniach?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Boost settings a sterowanie bypass kompresora 6 lata 10 miesiąc temu #1596

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Szybkie pytanie:
W dokumentacji z poniższego linka:

www.vaglinks.com/vaglinks_com/docs/ssp/V...L_V6_TFSI_Engine.pdf

na stronach 22 i 23 (strony 26 i 27 dokumentu PDF) jest przepustnica/zawór bypassu kompresora.

Chciałbym móc pod kontrolą EE3 sterować doładowaniem. Czy uda się to zrobić na mapie boostu czy konieczny będzie moduł elektronicznej przepustnicy?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Boost settings a sterowanie bypass kompresora 6 lata 10 miesiąc temu #1597

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 495
  • Otrzymane podziękowania: 62
Jeżeli interesuje nas działanie zawór otwarty/zamknięty to można. Ten zawór działa tak, że normalnie jest otwarty (sprężyna) a po podaniu +12V będzie zamknięty. Można użyć albo wyjścia parametrycznego albo mapy boostu wpisując 0 lub 255.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Boost settings a sterowanie bypass kompresora 6 lata 10 miesiąc temu #1598

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Tak, generalnie interesują mnie pozycje zaworu całkowicie otwarta lub zamknięta. Ale jeszcze jedno ... Nie wiem jaka w praktyce byłaby szybkość zamykania/otwierania tego zaworu, zatem czy w jednej, dwóch komórkach pomiędzy 0 a 255 można wpisać wartości pośrednie dla upłynnienia, spowolnienia pracy zaworu?
Dodatkowo byłby wyłącznik krańcowy, który przy zdjęciu nogi z gazu otwierałoby bypass niezależnie od mapy boostu, oraz BOV jako bezpiecznik.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Zasilane przez Forum Kunena