Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Skoda 120 1.4 turbo 7 lata 5 miesiąc temu #1325
|
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Skoda 120 1.4 turbo 7 lata 5 miesiąc temu #1326
|
Korbowody na specjalne zamówienie u Adama "Korony", lżejsze od 35g od seryjnych, z odtworzonym otworem do smarowania tulei/chłodzenie tłoka, mają wytrzymać 150Nm każdy, tłoki 76mm, pokryte teflonem, nie są kute, sprawdzona ich wytrzymałość to 150km na 1/4 mili, a 100km wytrzymują ponoć codziennie 24/7.
Oprócz oczywistej korzyści w postaci lżejszej masy wirującej doszła jeszcze jedna - nowy korbowód jest 3,4mm dłuższy od seryjnego, co pozwoliło się zbliżyć do "rod ratio" 1.75, uznanego za najbardziej optymalny. Tuleje też będą miały lżej bo ścianki teraz są o 0,25mm cieńsze. Po rozbiórce silnika, okazało się że absolutnie nie można sie tam do niczego przyczepić: ..więc montujemy bebechy który zniosą wszystko - główny inżynier techniczny zweryfikował czystość elementów i zatwierdził gotowość do montażu |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Skoda 120 1.4 turbo 7 lata 5 miesiąc temu #1327
|
Przy okazji poprawiłem troche detali - np. smarowanie wału
Gwint w pozostałych podporach wału przerobiłem na helicoile Od strony elektroniki, to już dość dawno dodałem czujnik flex fuel i na 95 oktanach z auchan skoda jest zestrojona na 0,85b, a gdy dolejemy etanolu do 30%, to sterownik podnosi doładowanie do 1,1b i koryguje zapłon i paliwo. Do tego wpadł jeszcze interfejs bluetoototh który pozwala na podgląd co sie dzieje w silniku bez konieczności wożenia laptopa ze sobą. Mocy więcej nie planuje, ale jak wyjdzie te +10-15km to nie bede narzekał. Z tym co jest to i tak ta stara buda robi przeciąg, a na troche gorszym asfalcie strach dociskać bo na trójce lubi polecieć bokiem Chciałem potestowac ostatnio nową geometrię i trafiła sie mozliwość konfrontacji z Focusem ST zrobionym na 320km(..realnie pewnie troche wiecej) Co najbardziej zaskakuje to to że skoda cały czas powolutku odjeżdrzała mimo aerodynamiki na conajmniej 5x gorszym poziomie, a na koniec było już dobre 190kmh Turn on the sound and enjoy |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Skoda 120 1.4 turbo 7 lata 5 miesiąc temu #1341
|
Cudowny potworek
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Skoda 120 1.4 turbo 7 lata 4 miesiąc temu #1358
|
Dzieki Dzięki wsparciu Eurol Lubricants, udało się w ostatnim czasie zaliczyć dwie imprezy w Czechach. U Taty (Stachu75) w firmowych ciężarówkach oleje tej firmy sprawują się znakomicie. Później trafiły do naszych aut osobowych – głównie Bmw, a na końcu do najbardziej jak narazie wymagającego auta, czyli Skody, gdzie działają jak trzeba. Na końcu środki smarne Eurol trafią do projektu Stachu 75 - doładowanej E30 z S38B36 na pokładzie Pierwsze zawody w Koprzewnicy, na poligonie Tatry – jak się okazało na miejscu na dystansie tylko 190 metrów. Udało się zająć drugie miejsce w klasie, zaraz po mocno dokoksowanym audi TT, któremu zdarzało się gubić trakcję nawet w połowie dystansu.. Impreza potraktowana bardzo luźno, bez parcia na cokolwiek, aby potestować jak zachowuje się w roli holownika moje e39, któremu dołożyłem hak, oraz o przetestowaniu kilku nowych rzeczy w Skodzie. Nie liczyłem że auto będzie wzbudzać aż taki entuzjazm, sporo ludzi zagadywało co tam pod maską i unosili kciuki w górę. Niektórzy sugerowali że musi tam być po prostu jakieś koncernowe 1.8T – reakcje ludzi dowiadujących się że jednak jest tam stare komunistyczne OHV wywodzące się z lat 60tych udało się nagrać na filmie. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Killme. Powód: Nowe linki do zdjęć
|
Skoda 120 1.4 turbo 7 lata 4 miesiąc temu #1359
|
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Killme. Powód: Linki wygasły..
|