Witamy,
Gość
|
TEMAT:
EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #372
|
poszło
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #380
|
Dziękuję.
Poszperałem troszkę i dowiedziałem się, że koło pasowe silnika Opla o oznaczeniu X16XEL (1.6 16V 101KM) ma trigger 60-2 i wygląda tak: www.google.pl/search?q=ko%C5%82o+pasowe+...F5oKHerKDN0Q_AUIBigB Można by coś pokombinować... bo ceny tych kół są niskie. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #390
|
Witam
Ktoś ma jakieś sugestie wyregulować wolne obroty w Mercu 190tka,EasyAcu 3+, silnik krokowy standardowy mercedesowski, po odpaleniu falują mi wolne obroty po rozgrzaniu tego problemu nie ma, ktoś ma jakieś pomysły? Rob |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #391
|
Regulacja biegu jałowego to dość trudny proces. Pamiętajmy, że aby regulacja biegu jałowego dawała dobre rezultaty to należy w pierwszej kolejności zadbać o poprawny skład mieszanki w obrębie wolnych obrotów. Warto zaznaczyć, że korzystniejsze jest ustawienie bogatszej mieszanki w tym zakresie np. AFR ~13.5.
Musimy pamiętać, że na obroty wpływa również kąt zapłonu (im większy kąt tym obroty wyższe). W tablicy zapłonu, w obrębie wolnych obrotów staramy się ustawić w miarę możliwości jednakowe wartości (do procesu regulacji wykorzystamy tablicę Ignition correction vs Idle target RPM error). Zerujemy parametry Feedback + i -, Integral limit + i -, Control P, I, D. Ustawiamy parametry: TPS value for idle threshold na 5-10%, RPM dedband na ~10RPM, PID control time 30-60ms. Zerujemy tablicę: Ignition correction vs Idle target RPM error. Wypełniamy tablicę Idle target RPM (zimny silnik, większe wartości, ciepły mniejsze). To samo robimy z tablicą Idle reference table. Przed rozpoczęciem doboru wcześniej wyzerowanych parametrów musimy dobrać wartości w tabeli: Idle reference table. Proces ten będzie trzeba powtarzać dla zimnego i ciepłego silnika. Tablica ta zawiera wstępne uchylenie zaworu, którym staramy się ustawić mniej więcej takie obroty jak wpisaliśmy do tablicy: Idle target RPM. Jeżeli proces uznamy za zakończony to przechodzimy do ustawienia tablicy: Ignition correction vs Idle target RPM error. Dopiero po takim procesie zabieramy się za dobór nastaw regulatora PID, które wcześniej wyzerowaliśmy. Warto zapoznać się z opisem parametrów, który znajduje się na stronie 40 instrukcji obsługi EasyEcu 3+. Można też podesłać logi wraz z projektem do konsultacji. Logi najlepiej zrobić odpalając silnik zimny i czekając aż się zagrzeje. Po zrobieniu logów zamykamy projekt i klikamy przycisk Export project to desktop. Następnie pakujemy do archiwum ZIP i przysyłamy mailem. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #392
|
Takie posty jak powyższy warto by gdzieś zbierać w jedno miejsce np. o nazwie "Ogólne uwagi dotyczące strojenia i konfiguracji", a tak trzeba kopać po całym forum w poszukiwaniu takich perełek.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #424
|
Mam jeszcze pytanie o średnicę triggera. Czy jeśli średnica trigerra będzie o 1cm większa od średnicy koła pasowego to nie będzie to w niczym przeszkadzać w odczycie położenia wału przez czujnik ?
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |