Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #372

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
poszło

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #380

  • elmer
  • elmer Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Dziękuję.
Poszperałem troszkę i dowiedziałem się, że koło pasowe silnika Opla o oznaczeniu X16XEL (1.6 16V 101KM) ma trigger 60-2 i wygląda tak:
www.google.pl/search?q=ko%C5%82o+pasowe+...F5oKHerKDN0Q_AUIBigB
Można by coś pokombinować... bo ceny tych kół są niskie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #390

  • arkadyrobak
  • arkadyrobak Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 1
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam
Ktoś ma jakieś sugestie wyregulować wolne obroty w Mercu 190tka,EasyAcu 3+, silnik krokowy standardowy mercedesowski, po odpaleniu falują mi wolne obroty po rozgrzaniu tego problemu nie ma, ktoś ma jakieś pomysły?
Rob

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #391

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 495
  • Otrzymane podziękowania: 62
Regulacja biegu jałowego to dość trudny proces. Pamiętajmy, że aby regulacja biegu jałowego dawała dobre rezultaty to należy w pierwszej kolejności zadbać o poprawny skład mieszanki w obrębie wolnych obrotów. Warto zaznaczyć, że korzystniejsze jest ustawienie bogatszej mieszanki w tym zakresie np. AFR ~13.5.
Musimy pamiętać, że na obroty wpływa również kąt zapłonu (im większy kąt tym obroty wyższe). W tablicy zapłonu, w obrębie wolnych obrotów staramy się ustawić w miarę możliwości jednakowe wartości (do procesu regulacji wykorzystamy tablicę Ignition correction vs Idle target RPM error). Zerujemy parametry Feedback + i -, Integral limit + i -, Control P, I, D. Ustawiamy parametry: TPS value for idle threshold na 5-10%, RPM dedband na ~10RPM, PID control time 30-60ms. Zerujemy tablicę: Ignition correction vs Idle target RPM error. Wypełniamy tablicę Idle target RPM (zimny silnik, większe wartości, ciepły mniejsze). To samo robimy z tablicą Idle reference table. Przed rozpoczęciem doboru wcześniej wyzerowanych parametrów musimy dobrać wartości w tabeli: Idle reference table. Proces ten będzie trzeba powtarzać dla zimnego i ciepłego silnika. Tablica ta zawiera wstępne uchylenie zaworu, którym staramy się ustawić mniej więcej takie obroty jak wpisaliśmy do tablicy: Idle target RPM. Jeżeli proces uznamy za zakończony to przechodzimy do ustawienia tablicy: Ignition correction vs Idle target RPM error.
Dopiero po takim procesie zabieramy się za dobór nastaw regulatora PID, które wcześniej wyzerowaliśmy. Warto zapoznać się z opisem parametrów, który znajduje się na stronie 40 instrukcji obsługi EasyEcu 3+. Można też podesłać logi wraz z projektem do konsultacji. Logi najlepiej zrobić odpalając silnik zimny i czekając aż się zagrzeje. Po zrobieniu logów zamykamy projekt i klikamy przycisk Export project to desktop. Następnie pakujemy do archiwum ZIP i przysyłamy mailem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #392

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Takie posty jak powyższy warto by gdzieś zbierać w jedno miejsce np. o nazwie "Ogólne uwagi dotyczące strojenia i konfiguracji", a tak trzeba kopać po całym forum w poszukiwaniu takich perełek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyECU do silnika Mercedesa 8 lata 4 miesiąc temu #424

  • elmer
  • elmer Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Mam jeszcze pytanie o średnicę triggera. Czy jeśli średnica trigerra będzie o 1cm większa od średnicy koła pasowego to nie będzie to w niczym przeszkadzać w odczycie położenia wału przez czujnik ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena