Witamy,
Gość
|
|
|
TEMAT:
Tacho OUT 4 lata 5 miesiąc temu #2446
|
Mam problem z wyjsciem sygnalu obrotow. Wiem tylko ze jest 12V, ale to za malo bo licznik nie reaguje.
Licznik ktory chce napedzic to Digifiz, stara elektroniczna konstrukcja z 1989r. ktora byla montowana w golfach II. Kwestia jest taka ze generator PWM ktorym sprawdzalem licznik by wykluczyc jego usterke, wypuszcza sygnal 5V i licznik wskazuje obroty - 50Hz = 1500obr. EE3+ skatowane na wszystkich nastawach w "Tacho Out" nic nie wypuszcza. Nie mialem akurat oscyloskopu pod reka, ale bede musial to sprawdzic, na pewno napiecie na wyjsciu jest (w okolicach 8V) przy odpalonym silniku i EcuProg podaje okolice 1000obr. Mialem za to pod reka konwerter sygnalu obrotow firmy Dakota z USA i tez nic nie dalo przerzucenie sygnalu z "12 Voltowego" na 5V w przelozeniu 1:1 - na wyjsciu z Dakoty napiecie sygnalu wynosi 0V. Co jest grane? skonczyly mi sie juz pomysly i szukam podpowiedzi. Czy do wyjscia Tacho Out musi byc podpieta jakas dodatkowa masa w parze? Wiem tez ze swapownicy ktorzy zaladowali EE3+ do silnika VW 1.8T probowali napedzic licznik wskazowkowy i to sie im nie udalo, widzialem jakis przekaznik i tranzystor, ale ominalem te gadzety i podawalem sygnal do digifiza bezposrednio z pinu 2D z mniejszej kosci. Rozumiem ze jest mozliwosc wyrzucenia wartosci z Tacho Out poza samochodem? np na biurku z zasilonym EE3+ i podanym 5V sygnalem obrotow generatorem PWM z duty cycle 50%? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Leetveen.
|
Tacho OUT 4 lata 5 miesiąc temu #2447
|
dopiero teraz znalazlem temat o analogowym obrotomierzu
analogowy obrotomierz widzialem w aucie zrealizowany ten schemat ale cos chyba w nim nie tak, sprawdze go po swojemu i dam znac Kucza, podpowiesz jaka czestotoilosc ma np. 1000obr przy 4cyl i mnozniku "*1"? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Leetveen.
|
Tacho OUT 4 lata 5 miesiąc temu #2448
|
Chyba 33,33Hz bo masz 4 impulsy na 720 stopni. Kurcze szkoda, że nie masz oscyloskopu bo byśmy doszli o co biega.
Pytanie o masę to chyba oczywiste, że oba urządzenia (licznik i ecu) muszą mieć wspólną masę. Inaczej nie popłynie prąd, no ale w samochodzie jest to zapewnione. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Kucza.
|
Tacho OUT 4 lata 5 miesiąc temu #2449
|
Tak sie zlozylo ze mam 2 adaptery z tego schematu
kupione w zupelnie innym celu, ale tutaj chyba zalatwia sprawe! Oscyloskop tez podepne dla nauki i podziele sie spostrzezeniami. Wyglada na to ze EE3+ z tacho outem daje rade tylko w nowszych konstrukcjach licznika? Czestotliwosc to prosty sygnal PWM, nie moge zrozumiec czemu licznik startuje z generatora za 25zl a nie chce z tacho out'u przy okazji zapytam: na rynku sa dostepne tanie konwertery predkosciomierza, czy moga byc uzyte do konwersji sygnalu obrotow uzywajac ich do przeskalowania odczytu? sygnaly ktore konwertuja sa chyba takie same? prostokat z napieciem 12V.. a dostepny mnoznik/dzielnik ilosci impulsow mozna wykorzystac jako konwerter. Jezeli takie urzadzenie nie konwertuje sygnalu obrotow to co to oznacza? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Tacho OUT 4 lata 5 miesiąc temu #2450
|
Wyjście EE wygląda tak ja na tym schemacie co wrzuciłeś, tylko zamiast cewki przekaźnika jest rezystor 4,7k. PWM 50%, częstotliwość proporcjonalna do obrotów. Dziwię się, że z generatora działa a z EE nie. Dobrze by było sprawdzić oscyloskopem i rozwiązać problem.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Tacho OUT 4 lata 5 miesiąc temu #2451
|
auta nie mam pod reka, ale bede katowal dzisiaj taka symulacje, podepne ee do zasilacza 12V, podam sygnal triggera z generatora PWM a do tacho out podepne digifiza zasilonego tym samym zasilaczem, nawiaze tez polaczenie USB by kontrolowac czy sygnal poprawnie wchodzi do EE i dam znac co sie stanie, pozniej jeszcze sprawdze adapter MS gdy bezposrednie wyjscie z tacho out EE nie da rady
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
|
|