Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Podłączenie EE3+ M104 3.2 7 lata 8 miesiąc temu #1191
|
Uporaliśmy się z dotychczasowymi problemami. Podłączone wszystkie niezbędne czujniki. Jest iskra lecz zapłon jest jakby za wczesny. Wróciłem do trzech oryginalnych cewek . Cewki standardowo na cylindry 1-6 2-5 3-4. Podłączyłem je 1-6_Coil3 2-5_Coil1 3-4_Coil2 (troche zagmatwane ale to do zamienienia) Przypisałem je do eventów następująco. Ev1-co3 ev2-co1 ev3-co2 ev4-(tutaj dowolne inne tak ?).
Po za tym nie jestem pewny czy dobrze jest ustawiona ilość zębów przed gmp. Ustawienia zębów i koło zamachowe w załączniku. Na kole zamachowym zaznaczone białym korektorem brakujące zęby i punkt gmp. Wspawany trigger od automatu w takim samym położeniu jak był oryginalnie. Był bym niezmiernie wdzięczny za pomoc. Próbowałem wielu ustawień i nic :/ W razie potrzeby podeśle potrzebne informacje. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Shadow555. Powód: nie załadowały się zdjęcia
|
Podłączenie EE3+ M104 3.2 7 lata 8 miesiąc temu #1204
|
Teraz podłączyłem coil1-1-6 coil2-2-5. coil3-3-4. Mapa wyprzedzenia zapłonu 10stopni w całym zakresie i dalej nie odpala. Dzisiaj sprawdzę czy napewno jest wtrysk.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Podłączenie EE3+ M104 3.2 7 lata 8 miesiąc temu #1206
|
Mam rozumieć, że wcześniej samochód odpalał tylko zapłon był za wczesny? To może trzeba było przestawić o jeden ząb ustawienie Trigger to TDC?
Jeżeli wróciłeś do cewek podwójnych podłączonych do COIL1, COIL2 i COIL 3 to ustawiasz: Ignition event 1->Output 1->COIL1 Ignition event 2->Output 1->COIL2 Ignition event 3->Output 1->COIL3 W pozostałych eventach i outputach ustawiasz dowolne wyjścia tylko nie COIL1, COIL2, COIL3. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Kucza.
|
Podłączenie EE3+ M104 3.2 7 lata 8 miesiąc temu #1217
|
Ponownie dziękuje za odpowiedź.
Jeszcze nie widziałem jak ten silnik pracuje. Problemem okazało się zbyt niskie ciśnienie sprężania (zapieczone pierścienie max 4,5bar) Obecnie silnik leży w puzzlach. Zawory już dotarte głowica gotowa do planowania. Zamówiona uszczelka pod głowice, uszczelniacze zaworowe, szpilki głowicy, pierścienie, panewki (nie były złe ale wymieniam przy okazji), filtr oleju i świece także niedługo wraca do żywych Jako że silnik jest wyciągnięty to postanowiłem że pójdzie do drugiej budy 190-tki po silniku 2.5 a co za tym idzie to demontowalny pas przedni oraz więcej miejsca dla chłodnicy. Jednocześnie zmieniły się też plany co do przeznaczenia auta. prawdopodobnie będzie to moje główne auto na jakiś czas gdyż chce mojego drugiego mercedesa wymienić po dozbieraniu pieniędzy na inny model. Także teraz musi być zrobiony porządnie. Doprowadziłem do ładu całą wiązkę silnika tak żeby pod maską był clean look. Co do cewek to właśnie tak je podłączyłem. Myślę że teraz powinno być wszystko ok Dobrze by było gdyby w programie ilość dostępnych eventów zmieniała się wraz z ustawieniem ilości cylindrów lub dostępna była by opcja "BRAK" to by poprawiło intuicyjność. Przydała by się również lekka aktualizacja instrukcji obsługi. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Shadow555.
|
Podłączenie EE3+ M104 3.2 7 lata 3 miesiąc temu #1370
|
Nie rozumiem różnicy między sformułowaniem Output Coil 1 a Output Ign 1, i dlaczego nie ma eventów tyle co cylindrów i dlaczego Output Coil jest do 8 a Output Ign jest do 6 ?
Pozdr. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Podłączenie EE3+ M104 3.2 7 lata 3 miesiąc temu #1371
|
Można zobaczyć w instrukcji opis wyprowadzeń i będzie wiadomo, że wyjścia COIL są na cewki pasywne a IGN do sterowania cewkami aktywnymi (czyli z wbudowanym tranzystorem zapłonowym). Co do odpowiedzi czemu COILi jest osiem a IGN sześć to zwyczajnie tyle się zmieściło na złączach, zabrakło wyprowadzeń na osiem wyjść pod aktywne cewki.
EasyEcu pracuje w trybie wasted spark czyli cewek wyjść zapłonowych jest o połowę mniej niż cylindrów i stąd i eventów zapłonowych jest o połowę mniej. W jednym evencie można przypiąć po dwa wyjścia a więc można wysterować cewki indywidualne dla każdego cylindra, ale działające w wasted spark. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |