Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 11 miesiąc temu #199
|
Probuje ustawic parametry jak nalezy zgodnie z teoria i wychodza mi roznice w stosunku do referencyjnego projektu, stad pojawilo sie kilka pytan:
1. czy Req fuel uwzglednia dzielnik ustawiony w "injector divider"? 2. dlaczego pomimo ustawienia zer w tabelach "Afterstart enrichment" i "Warmup enrichment" wartosci dla temp >65st, rozgrzany silnik (70-80st) po uruchomieniu przez 20s (ASE duration) dusi sie bedac w trybie ASE ktory ma zerowe wartosci? 3. skad brac martwe czasy wtryskiwaczy jezeli zostaly uzyte inne niz referencyjne? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 11 miesiąc temu #200
|
Martwe czasy znajdziesz w datashetach danego wtryskiwacza. Ogólnie parametr ten można sobie jakoś eksperymentalnie ustalić na odpowiednim poziomie. Ważne jest jak duże są wtryski. Do takich "nadwymiarowych" wtryskiwaczy raczej bez problemu znajdziesz datasheta. Może być gorzej z parametrami wtryskiwaczy oryginalnie montowanych w pojeździe. Jakiego wtryskiwacza deadtime potrzebujesz?
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 11 miesiąc temu #201
|
przewalilem internet przez kilka godzin i potwierdzam, do "tuningowych" wtryskow duzo latwiej znalezc.. obecnie zszedlem z 290cc Boscha na 215cc tez Boscha, numery moge podac ale i tak w internecie nic nie znalazlem
w wielu customowych ECU martwy czas podaje sie tylko przy srednim napieciu 13.2V, tutaj mamy przy 6V i przy 16V, reszta pewnie interpolowana, wiem ze dla wtryskow wysokoohmowych wartosc wynosi 1ms przy ~13.2V. przy ustawieniach 1,44 (6V) i 0,768 (16V) i interpolacji liniowego rownania prostej wychodzi ok. 0,95ms przy 13.2V. pewnie poszukiwanie dokladnej wartosci dla fabrycznie nowych wtryskow nie ma wiekszego wplywu na moc i elastycznosc, a referencyjne wartosci sa blisko prawdy, wiec wystarczy mi potwierdzenie ze nie tam nalezy dalej sie zaglebiac przy tym aspekcie. ..przy okazji szukania informacji tez nacinalem sie na sposoby pomiaru deadtime, ale jako amator bez sprzetu pomiarowego nie widze sensu zakupu narzedzi ktorych obsluga zajelaby mi kilka miesiecy.. ale jezeli znasz jakis prosty sposob to poprosze dodam tylko ze wczoraj przestawilem "req fuel" z 6.0ms (z referencyjnego projektu dla silnika 2.0 16V) na 7.6ms (wg kalkulatora w manualu Megasquirta) i auto jedzie duzo plynniej na tej samej mapie. Nie wiem jak to wplynie na ekonomie, dlatego tez pojawia sie kolejne pytanie czy ustawienie wydajnosci wtryskiwacza na rzeczywista ma wplyw na obliczanie ile paliwa jest podawane czy tylko na tej podstawie jest obliczane zuzycie? Wczesniej mialem zainstalowane wtryski 290cc i spalanie wynosilo srednio 17L/100 (mapa VE nie byla jednak porzadnie ustawiona wg AFR), z obliczenia (tez wg Megasquirta i kazdego innego) wychodzi ze aby obsluzyc silnik 2.0 o mocy ~140KM wystarcza wtryskiwacze o wydajnosci w okolicy wlasnie 215cc, nie wiem po co autor programu referencyjnego uzyl wtryskow 290cc ktore sa w stanie obsluzyc 200KM spalajac przy tym duzo wiecej paliwa. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 11 miesiąc temu #203
|
Zamontuj afr i sprawdz sobie jakie masz wartosci bo z tego co piszesz to robisz na pałę mapkę. Co za roznica jakie masz wtryski, 150, 250 czy 400.. Różnica będzie tylko w mapie VE przy tym samym afr i spalanie powinno byc takie samo. Po zmianie reg fuela z 6 na 7.6 masz dobrze podlane teraz, więc nie dziwne ze tyle pali
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 11 miesiąc temu #209
|
jakos nie moge sobie tego w glowie ulozyc ze przy roznej wydajnosci wtryskiwacza spalanie bedzie takie samo, naprawde tak jest przy tym sterowniku? zakladam ze spalanie jest scisle zwiazane z tym jaka wartosc wydajnosci sie ustawi.. czyli majac zamontowane wtryskiwacze 290cc a przestawiajac je na 210 co powinno sie stac przy tej samej mapie?
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Leetveen.
|
Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 11 miesiąc temu #210
|
Będzie, przynajmniej powinno być za ubogo. Masz Afr na stałe wpięty w wydechu? moim zdaniem bez tego ani rusz. Obojętnie jakie są wtryski regulując wartości VE w mapie, decydujesz ile silnik dostaje paliwa
Jeśli masz sonde szerkopasmową i na małych obciążeniach masz AFR w okolicach 14,7 i ciągle chleje takie ilości paliwa, to spróbuj dodać zapłonu - silnik zyska na sprawności, ty będziesz mniej wciskał gaz, i przy tym samym obciążeniu będziesz musiał sciągnąć paliwo z mapy bo będzie niżej niż 14,7. Strojenie to wielka sztuka, szczególnie niskich obrotów i minimalnych obciążeń
Za tę wiadomość podziękował(a): Leetveen
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |