Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 1 miesiąc temu #1258

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Wujek, takie mocowanie w poziomie wprawdzie nie wpływa na wskazanie, ale może skracać czas życia sondy. Chodzi o kondensującą się wodę, która osadza się wewnątrz sondy. Bosch pisze, że mocować najlepiej pionowo, a jak się nie da to pomiędzy pionem a poziomem. Oczywiście czasem nie ma jak tego zrobić i trzeba w poziomie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 1 miesiąc temu #1259

  • wujek
  • wujek Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 32
  • Otrzymane podziękowania: 0
Właśnie też podejrzewam, że dlatego jedna padła. Będę to poprawiał przy wymianie turbo. Zastanawia tylko różnica w odczytach. Na tym forum ktoś pisał że odsyłał taki kontroler jak ja mam do kalibracji czegoś tam i potem już mu dobrze wskazywało zgodnie z EE. I tak - wg. EE mam bogato a wg. kontrolera jest ok ale to pierwsze wydaje mi się bardziej prawdziwe z tego względu, że dziś wykręciłem świece i widać ewidentnie że mam okopcone jak to przy przelanym motorze bywa.

Pytanie jeszcze w jaki sposób EE uruchamia sondę, w instrukcji kontrolera AFR pisze gościu coś takiego:

"Cztero-etapowa strategia regulacji temperatury czujnika, umożliwiająca kontrolowane rozgrzewanie sondy,
chroniąc ją przed przedwczesnym zużyciem podczas zbyt gwałtownego rozgrzewania. Po wstępnym
rozgrzaniu czujnika, kontroler zapewnia utrzymanie temperatury w punkcie pracy za pośrednictwem
zamkniętego układu regulacji nadążnej. Bardzo stabilne utrzymywanie temperatury przekłada się na wierny
pomiar."

Może tu jest pies pogrzebany? Inne sterowanie grzałką, inny pomiar?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez wujek.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 1 miesiąc temu #1260

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Rozgrzewanie w EE jest takie jak zaleca Bosch dla sondy LSU4.9, wręcz jeszcze bezpieczniej niż w zaleceniach. Co do wskazań, to jestem w trakcie badania tematu na większej liczbie sond i urządzeń. Czekam na dostawę gazu bo się skończył. Jak tylko będę miał wszystkie wyniki to dam znać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 1 miesiąc temu #1261

  • wujek
  • wujek Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 32
  • Otrzymane podziękowania: 0
Świetnie, więc póki co nie ruszam niczego, przespawam tylko tulejki do sond. Czekam na info!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 1 miesiąc temu #1262

  • Gacekk
  • Gacekk Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 78
  • Otrzymane podziękowania: 4
Chociaż 30-50 stopni spróbuj. A ja z innej beczki. Ile powinno być afr bądź jak inaczej ustawić etap rozgrzewania auta, powiedzmy zakres 10-70C. Zabawa afterstart oraz warmup.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 1 miesiąc temu #1263

  • tom cio
  • tom cio Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 14
  • Otrzymane podziękowania: 0
Co do wskazań sondy 4.9 w ee3 to jednak jest wina ee lub sondy 4.9. Świeżo po strojeniu mojego venta u Ciebie Przemku, podpinaliśmy własnie ową LC1 na której był strojony Gacekk, i wyniki LC1 pokrywały się z Twoją sondą, a ta w ee cały czas zaniża afr o 2-3 (mam 11.4 przy końcu obrotów, ee pokazuje 8.6-8.8). Co więcej tą lc1 wkręcaliśmy u mnie i zaraz za turbo i na końcu wydechu - wskazania te same.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena