Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 1 miesiąc temu #1201

  • voytec
  • voytec Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 53
  • Otrzymane podziękowania: 1
u mnie objawia się to tym, że ustawie wszystko git, rano korekta bo za wysokie obroty w całym zakresie temp. i jest git generalnie do kiedy iat skoczy po postoju albo podczas zamulania po miescie. Wtedy znowu muszę podniesc idle ref. tab.

Wystarczyło by, tak jak jest w EMU korekta od dowolnego wejscia analogowego. Nawet od dwóch żeby możńa było uchylić bardziej zawór wolnych jak się klime właczy

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez voytec.

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 1 miesiąc temu #1202

  • Killme
  • Killme Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 64
  • Otrzymane podziękowania: 2
A PIDa macie dobrze ustawionego? też z tym walczyłem na początku, bo dodatkowo u mnie było wahnięcie obrotów po przegazówce czy też po wrzuceniu na luz, dohamowywaniu przed skrzyżowaniem itp.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 1 miesiąc temu #1203

  • voytec
  • voytec Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 53
  • Otrzymane podziękowania: 1
Nie wiem czy dobrze czy nie ale jakoś chodzi. Nie umiem tego inaczaj ustawić, jakas podpowiedz ? Mój tez faluje po przegazowce ale generalnie raz. Jaki masz zawór ? U mnie dużo ulatwilo sterowanie wolnymi obrotami dołożenie diody flyback czy cos takiego jak w instrukcji od EMU napisali dla zaworu PWM wolnych .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 1 miesiąc temu #1208

  • Killme
  • Killme Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 64
  • Otrzymane podziękowania: 2

voytec napisał: Nie wiem czy dobrze czy nie ale jakoś chodzi. Nie umiem tego inaczaj ustawić, jakas podpowiedz ? Mój tez faluje po przegazowce ale generalnie raz. Jaki masz zawór ? U mnie dużo ulatwilo sterowanie wolnymi obrotami dołożenie diody flyback czy cos takiego jak w instrukcji od EMU napisali dla zaworu PWM wolnych .


Z jakiegoś starego volvo dwupinowy - typowy bosch, ale numer musiałbym odczytać na aucie bezpośrednio
Z doświadczenia to przepustnica nie może sie zamykać na max, a sam zawór też jest regulowany i też go ustawiłem tak że ma te 0,5mm prześwitu gdy nie zasilany.

Feedback +/- max 15, integral limity bardzo nisko, P+I też minimalnie, a reszte dostrajam D ,które znakomicie wytłumia wszelkie wahnięcia.

Co ułatwiła dioda flyback w sterowaniu zaworem?

P.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 1 miesiąc temu #1210

  • voytec
  • voytec Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 53
  • Otrzymane podziękowania: 1
Ja to ustawiam całkiem inaczej, u mnie przepustnica i zawór jest zawsze zamknieta na max. Wstępne otwarcie ustawiam w idle ref tab.
F+47
F-2
RPM Dead 0
Int lim+ 10 (po ustawieniu tego i Cntr I przestał przygasać podczas schodzenia z obrotów)
Int lim- 0
Cntrl P 22
Cntrl I 19
Cntrl D 255 (mniejsze wartosci powodują zwrost oscylacji)
PID cntlr time 10ms

Na ustawieniach takich jak podajesz silnik u mnie gasnie po właczeniu ogrzewania szyby. Pewnie różnicą jest zawór i dlatego inne parametry. Ja mam boscha 0280140516.

Bez diody, miałem zawór otwarty srednio na 217 kroków i bardzo gwałtownie reagował na zmianę PWM, cieżko było jakkolwiek ustawić stabilne obroty. Po dołożeiniu diody mam 89 kroków i na ustawieniach stworzonych bez diody po jej dołożeniu silnik pracuje znacznie stabilniej niż bez.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 1 miesiąc temu #1211

  • Killme
  • Killme Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 64
  • Otrzymane podziękowania: 2
F- dałbym te 10 conajmniej, bo w razie wahnięcia w góre to nie bedzie mógł zbić go szybko. Ja p+I mam w okolicach 3-5, wszystko wyżej powoduje falowanie. Dostrajam D, okolice 150-170 bo jak znów przesadze to zaczyna falować.

Mój nagrzany motor potrzebuje 204-208, a na zimnym to 217-220 i trzyma idealnie 1300 obr na ssaniu. Wolne to 980 i moge włączyć jakiekolwiek odbiorniki i nic sie nie dzieje. Moge praktycznie ruszyć bez gazu z 1200obr i też jest super biorąc pod uwage specyfikacje silnika.

Jednak tak i tak spróbuje też z tą diodą

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena