Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

EE3+ a zwykły aparat zapłonowy, przepływomierze... 6 lata 3 miesiąc temu #1566

  • BlackMamba
  • BlackMamba Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 7
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam.

Potrzebuję uruchomić na EasyEcu silnik forda 2.0 ohc efi, obecnie na przepływomierzu.
Na stronie pokazane są przykładowe schematy na wasted spark, w związku z czym wymagają wyrzeźbienia koła oraz mocowania czujnika położenia wału. A tego chciałbym uniknąć. Dodatkowo przepływomierz chciałbym zastąpić sonda lambda.

Czy ktoś miał okazję uruchomić EE3+ z klasycznym aparatem zapłonowym? Jest to wykonalne?

Jakby ktoś nie kojarzył silnika, to chodzi o klasyczną sierrkę :) Foto w załączniku.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EE3+ a zwykły aparat zapłonowy, przepływomierze... 6 lata 3 miesiąc temu #1568

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 197
  • Otrzymane podziękowania: 12
Jeśli chodzi i EasyEcu to bez koła impulsowego i czujnika się nie obejdzie.
A przepływomierz możesz a nawet jest wskazane zastąpić MAP sensorem a nie sondą lambda.
Sonda służy do zupełnie czego innego i przydała by się sonda szerokopasmowa.
Natomiast nie ma problemu aby został oryginalny zapłon, lub rozdzielaczowy sterowany przez EE3.
Sam tak na początku robiłem, że EE3 zarządzał tylko paliwem a zapłon był oryginalny.
Ale skoro ma się już EE3 to szkoda nie skorzystać z jego dobrodziejstw na rzecz wasted Spark, lub zostawić rozdzielacz zapłonu i cewką sterować przez EE3.
Musisz sporo poczytać jeszcze o tym bo po tym co napisałeś widać, że mało wiesz.

Poczytaj jeszcze o Digital ECU Cheater, być może wystarczy dla Twoich potrzeb, tam chyba nie trzeba właśnie dorabiać koła impulsowego i zapłon musi pozostać fabryczny.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

EE3+ a zwykły aparat zapłonowy, przepływomierze... 6 lata 3 miesiąc temu #1572

  • BlackMamba
  • BlackMamba Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 7
  • Otrzymane podziękowania: 0
Dzięki za odpowiedź.

Całkowicie się zgadzam, jestem laikiem jeśli chodzi o EFI :( Ogarniam zawieszenia, hamulce, konstrukcje, spawanie... ale niestety, nie da się ogarniać wszystkiego. Niby coś tak kojarzę obsługę silnika z EFI, ale żeby to samemu zbudować i wystroić, już nie koniecznie.

Pytanie zadaję orientacyjnie, aby mniej więcej oszacować koszt, co zyskam przy EE3+, co przy EE, czy przy DCE, na co się przygotować itd. Raczej sam nie podejmę się przeróbki instalacji pod ee czy dce.

Przy okazji: może ktoś kojarzy miejscówkę, gdzie ogarniają na dolnym śląsku lub w okolicy instalację i strojenie ee lub dce? Może ktoś chciałby się po prostu tego podjąć?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Zasilane przez Forum Kunena