Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 6 lata 5 miesiąc temu #1490

  • Gacekk
  • Gacekk Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 78
  • Otrzymane podziękowania: 4
No to może faktycznie coś nie tak. Na jakim zaworze? W sumie już sam kompresor plus pierwszy bieg nic nie zmienia, ale jak zalaczy się drugi bieg to przysiadzie ok 100rpm, ale i prąd siada poniżej 13v, dlatego myślę, że nowy soft ogarnie temat.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 6 lata 5 miesiąc temu #1492

  • voytec
  • voytec Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 53
  • Otrzymane podziękowania: 1
0280140551

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 6 lata 5 miesiąc temu #1493

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 197
  • Otrzymane podziękowania: 12
U mnie na nowym sofcie i jeszcze starym alternatorze 90A jest znaczna poprawa i wyraźnie widać, że to działa.
Przy włączonych wszystkich odbiornikach i automacie na D z nogą na hamulcu trzyma przyzwoite obroty i nie ma szans aby zgasł.
Przydało by się zrobić tabele otwarcia zaworu vs IAT i vs Vbat, żeby to idealnie dostroić, bo jest w moim przypadku trochę do poprawy. Dobrze by było aby tabela vs IAT miała szeroki zakres temperatury tak aby można było wpłynąć na otwarcie zaworu w przypadku gdy jest np. doładowanie i temperatura w dolocie dużo wyższa.

Ciekawe jak będzie gdy włączy się kompresor klimy, na razie nie mam jak dobrze przetestować, bo mam pusty układ klimatyzacji. Może zmostkuję na chwilę czujnik ciśnienia i sprawdzę na załączonym kompresorze i wentylatorach klimy. Przy każdej okazji będę jeszcze postulował aby była możliwośc zrezygnowania z wejścia LC a w jego miejsce móc podłączyć sygnał o załączeniu kompresora klimy i wówczas przy aktywnym wejściu zwiększyć otwarcie zaworu o zadaną wartość. To by już na pewno załatwiło wszelkie problemy z jałowymi.

Nie wiem jeszcze jak się to będzie się zachowywać w fazie rozgrzewania, czy będą oscylacje. Ale powinno być lepiej bo zjechałem z nastawami regulatora mocno, np. P z 10 na 3 i jałowe są OK.

Dzieje się jeszcze coś takiego, ale nie zawsze: wyreguluję jałowe np. na 850rpm, zgaszę silnik, odpalę i jałowe mam 1000rpm, znów zgaszę odpalę i mam 900rpm, i tak to sobie wariuje i nie wiem co może być przyczyną.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 6 lata 5 miesiąc temu #1495

  • voytec
  • voytec Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 53
  • Otrzymane podziękowania: 1
Też mam czasami tak że bez powodu mam inne obroty niż w mapie. Wystarczy zgasić odpalić i wraca do normy

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 5 lata 1 miesiąc temu #1996

  • wujek
  • wujek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 32
  • Otrzymane podziękowania: 0
Jakie oznaczenie ma mieć dioda flyback? Jaką kupić?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 4 lata 11 miesiąc temu #2070

  • voytec
  • voytec Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 53
  • Otrzymane podziękowania: 1
Zwykła dioda zenera 2ampery
Za tę wiadomość podziękował(a): wujek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena