Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

EasyECU do silnika Mercedesa 7 lata 10 miesiąc temu #365

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 197
  • Otrzymane podziękowania: 12
Na dniach pojawi się na tym forum mój projekt gdzie wszystko opiszę i zamieszczę zdjęcia. Więc cierpliwości.
Zostało mi podłączyć kabelki do wtyczek EE3+ i zacząć strojenie paliwa - na razie na seryjnym zapłonie. Więc będę miał sporo pytań odnoście strojenia, bo to też mój pierwszy raz, tyle że ja przy samochodach dłubię od dziecka to jakieś pojęcie mam :)
Zostałbym przy krokowcu z MB i dołożył jakiś tps do oryginalnej przepustnicy, albo znalazł przepustnicę z m104 3,2 z ASRem, ale znalezienie w używce takiej przepustnicy z niewyheblowanym tps-em graniczy z cudem.

Jeśli chodzi o trigger to ten pokazany przez Kucza jest fajny ale nie tani. Ja zastosowałem czujnik taki jak w tutejszym sklepie jest oferowany. Koło impulsowe wycięte wodą i mocowane do koła pasoweg - będą foty.

elmer - jak będziesz miał problemy z dorabianiem czegoś to moge pomóc, bo rysunki wszystkie mam a i mój zaprzyjaźniony tokarz też już wie o co chodzi i ceny usług ma OK.
Napisz jakie wtrysi masz w tej listwie i pokaż foty jak zamocowałeś listwę, bo podejrzewam, że będe miał dla Ciebie lepsze rozwiązanie (pokażę na fotkach mojego projektu)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyECU do silnika Mercedesa 7 lata 10 miesiąc temu #366

  • elmer
  • elmer Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Tutaj są zdjęcia jak zamocowałem listwe wtryskową do kolektora M103:
mb201-124.eu/topic/33006-w201-elmer-20e-1990/page__st__40

Napisz mi na PW ile by mnie kosztował trigger 60-2 :) .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez elmer.

EasyECU do silnika Mercedesa 7 lata 10 miesiąc temu #367

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 197
  • Otrzymane podziękowania: 12
Widzę, że wtryskiwacze wcisnąłeś w tulejki po wtryskach z KE-jetronika.
Jakoś to może będzie działać jeśli jest szczelne ale poprawnie to nie jest.
No i te wycięcia w tych oryginalnych tulejkach z tworzywa, z tego co pamiętam to jak włożysz wtryski z m104 to końcówka wtryskiwacza nie będzie poniżej tych wycięć i nie będzie to szczelne a to bardzo źle bo to musi być zaślepione. Konieczne są conajmniej tulejki bez tych wycięć. A obieg powietrza dla wolnych obrotów trzeba prowadzić krokowcem znad przepustnicy pod przepusticę. Pod przepustnicą w kolektorze jest takie eleganckie zgrubienie w które możesz się wwiercić, nagwintować i wkręcić króciec.
Oryginalnie powietrze dla wolnych obrotów leci tymi wycięciami, a to dlatego że w KE-jet wtryski na wolnych obrotach działają jak deszczowniki a nie wtryski no i to powietrze jest tam potrzebne żeby lepiej rozbijać strumień paliwa.
Dla porównania włóż sobie jeden oryginalny wtryskiwacz z KE-jet i ten z listwy a zobaczysz jak głęboko jest koniec wtrysku oryginalnego. Różnica jest spora i ja dlatego odpowiednio wyfrezowałem, rozwierciłem kolektor i wytoczyłem tulejki pod nowe wtryski żeby ich końcówki sięgały tak samo głęboko jak oryginalnych wtrysków.

Za wycięcie wodą triggera dałem około 140zł, (laserem pewnie byłoby taniej), tokarz za dopasowanie do koła wziął jakieś 30zł. Było jeszcze trochę wiercenia i gwintowania w moim wykonaniu bo całość dla pewności skręciłem.
Za tę wiadomość podziękował(a): elmer

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

EasyECU do silnika Mercedesa 7 lata 10 miesiąc temu #368

  • elmer
  • elmer Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Mocowanie listwy widzę, że pancerne i estetyczne - solidne. Ja jak widać u mnie trochę cięcia i spawania, ale jest stabilnie.

Odnośnie tych tulejek pod mechaniczne wtryski, owszem zauważyłem już na etapie przymiarek, że droga rozpylonego paliwa do końca tego kanaliku w tej tulejce nie jest mała, oprócz tego tulejak ta ma dwa nacięcie po bokach co też nie poprawia sytuacji.

Mam o tyle dobrze, że silnik jest cały czas na stojaku i mam dojście z każdej strony żeby coś poprawić.

Co do przepustnicy VR6. Wykorzystam z niej na pewno TPS. Nie wiem jak ogarnąć ten silnik DC do regulacji biegu jałowego podłączając to do EE3+ pod wyjście zaworu elektromagnetycznego.

Czy rysunek tego triggera to jest Twoja tajemnica czy chętnie się nim podzielisz :) ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez elmer.

EasyECU do silnika Mercedesa 7 lata 10 miesiąc temu #369

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 197
  • Otrzymane podziękowania: 12
Rysunek nie tajemnica. Mam go w formacie AutoCad 2010. Mogę podesłać na maila. Co do triggera uwaga taka, że po spasowaniu z tłumikiem drgań, dospawaniu mocowań z blachy 3mm jak na foto, wywierceniu otworów , gwintowaniu pod śrubki M3 z łbem stożkowym, trzeba całość wrzucić jeszcze na tokarkę i kilka mm na stronę stoczyć, żeby to przelegalizować bo zęby triggera
są celowo za wysokie i nie wejdzie to na auto bez przetłoczenia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

EasyECU do silnika Mercedesa 7 lata 10 miesiąc temu #370

  • elmer
  • elmer Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Jeśli mogę prosić o rysunek triggera ? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena