Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Silnik nie odpala 3 lata 5 miesiąc temu #2547

  • Malinowy
  • Malinowy Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 16
  • Otrzymane podziękowania: 0
Są 2 czujniki. 1 na wale, 2 na wałku dolotowym. Podłączyłem tylko ten z wału. Na wałku są 3 zęby co 90 stopni.



Wałek ma vvt-i, nie wiem czy to ma znaczenie.





Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Silnik nie odpala 3 lata 5 miesiąc temu #2548

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Chodzi mi o to, żeby żaden inny czujnik nie był podłączony, jeżeli one dzielą wspólne wyprowadzenia, tak jak na schemacie który wrzuciłem. Po prostu dwa wyprowadzenia czujnika wpuszczone na VR+ i VR-. Chciałbym mieć pewność, że żadne sygnały się nie nakładają na sygnał głównego triggera.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Silnik nie odpala 3 lata 4 miesiąc temu #2580

  • Malinowy
  • Malinowy Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 16
  • Otrzymane podziękowania: 0
Cześć,
Problemów ciąg dalszy :P
Udało mi się odpalić silnik po zwiększeniu dwell time względem OEM na + 0,5-0,9ms.

Oem dwell time:

8V 6,3
9V 5,3
10V 4,4
11V 3,8
12V 3,2
13V 2,7
14V 2,4
15V 2,2

Napięcie podczas pracy: 13,8V, dwell time wynosi wtedy 3,3ms.
Natomiast silnik nie pracuje poprawnie, nie chce odpalać, czasami podczas kręcenia zapłon mieszanki powoduje spowolnienie obrotów, strzela z wydechu. Kiedy już uda się odpalić, przy stale uchylonej przepustnicy, kiedy próbuje utrzymać obroty w okolicy 2000 obroty falują, a lambda oscyluje między 0,8-1,3.Po puszczeniu gazu gaśnie.

Mapa paliwa wydaje się ok, bo po podłączeniu zapłonu do OEM ECU silnik odpala od razu (wtedy EE3 steruje paliwem, a oem ecu zapłonem), pracuje w porządku i lambda utrzymuje się na poziomie 1-1,02, nie gaśnie po puszczeniu gazu. Gdzie szukać przyczyny? Nie chcę zbytnio zwiększać dwell time, bo boję sie że spalę cewki.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Silnik nie odpala 3 lata 4 miesiąc temu #2581

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Na pewno nie jest to związane z dwell timem, nie zwiększaj już. Podeślij projekt (Export project to desktop) na maila info (małpa) ottomotive.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Kucza.

Silnik nie odpala 3 lata 3 miesiąc temu #2610

  • Malinowy
  • Malinowy Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 16
  • Otrzymane podziękowania: 0
Samochód jeździ :)

W końcu kupiłem lampę stroboskopową i ustawiłem zapłon - wiem, powinienem był to zrobić na samym początku.
Już jakiś czas jeżdżę i stroję, nawet fajnie to wychodzi :)

Przydała by się opcja ustawienia trigger angle - bo brakuje mi regulacji kąta.
Kąt rozjeżdża mi się o 6 stopni, to znaczy jak w mapie mam ustawione 4 stopni to w rzeczywistości jest to 10 stopni. W niektórych komórkach chciałbym ustawić kat mniej niż 6 stopni, ale nie mogę bo wtedy już wartość = 0. Poza tym fajnie by było żeby kąt w ecu zgadzał się z rzeczywistym.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Silnik nie odpala 3 lata 3 miesiąc temu #2611

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
No możesz jeszcze zmienić ustawienie zęba Teeth number to TDC. Uzyskasz wtedy mniejszy błąd w drugą stronę, ale dalej będzie pewna różnica niż rzeczywisty kąt.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena